Bezár

SZTE GTK Hírarchívum

A MITO kreatív ügynökség társalapítóját látta vendégül az SZTE Marketing klub

A MITO kreatív ügynökség társalapítóját látta vendégül az SZTE Marketing klub

2016. november 25.
4 perc

„Ha egy kommunikációs ügynökségnek dolgozol, hatalmad van, amely nagy felelősséggel jár.”

Az SZTE Marketing Klub novemberi klubestje során az ügynökségi lét kreatív és „sötét” oldalával ismerkedhetett meg a hallgatóság. Nem mindennapi szakembert látott vendégül a klub, meghívott előadóként Pőcze Balázs, a MITO kreatív ügynökség társalapítója és kreatív igazgatója mesélt, milyen is egy ilyen cégnél dolgozni.

Marketing Klub Előadás az AulábanA rendezvény remek lehetőséget kínált a hallgatóknak, hogy a tanulmányaik során megszerzett tudást, gyakorlati információkkal bővítsék erről a területről. Balázs könnyed, fiatalos stílusának köszönhetően az este remek hangulatban telt, és emellett igen tanulságos is volt. A rendezvény népszerűségét jelzi, hogy közel 90 fő regisztrált, és teltház volt az Aulában. Balázs mesélt a kezdetekről, hogy hogyan is indult a MITO, és mivel foglalkozott előtte: „A MITO-t körülbelül 9 évvel ezelőtt alapítottuk, előtte pedig televíziózással foglalkoztam. Dolgoztam a TV2-nél, az RTL Klubnál és az m1-nél.” – hozzátette, azóta ezek a csatornák sokat változtak, azonban meghatározóak voltak számára az első munkahelyeken szerzett tapasztalatok. „Az ügynökségnél, ahogy többen lettünk, eleinte a kreatív csapatot vezettem, azonban látszott, hogy a kollegáim közül többen jobban tudnak csoportot irányítani, mint én. Emiatt inkább visszatértem a kreatívkodáshoz, és az időm java részében kampányokon dolgozom.”

A bemutatkozás után mesélt a szakma kihívásairól is, amikkel pályakezdőként szembesülhetnek a hallgatók. Kezdetekben például a kevés alapismeret kissé zavarba ejtő lehet, hiszen csak a munka során lehet elsajátítani a gyakorlati elemeit ennek a dinamikusan fejlődő ágazatnak. „Rengeteg a rövidítés, szakkifejezés, amelyek többségét nem fogjátok ismerni. Nem azért, mert rossz lenne a felsőoktatási képzés, hanem azért, mert a tanulmányok csak a szemléletet segítenek elsajátítani. Ez egy ilyen szakma, folyamatosan változik, ezért nagyon fontos, hogy mindig kérdezzetek. Ha nem kérdeztek, akkor csak rosszabb lesz.” Emiatt Balázs érdeklődő, nyitott látásmódra bátorított, mely elengedhetetlen a fejlődéshez. Emellett a sokszínű feladatkör bizonyos szintű rugalmasságot, és kompromisszumkészséget is igényel.

Pőcze BalázsPont ebből a sokszínűségből fakad a szakma szépsége, hiszen egy kreatív ügynökségnél megannyi különböző kreatív ötlettel, számos ügyféllel és kihívással találkozik az ember. Mivel ez a terület még javában kibontakozófélben van, rengeteg újdonsággal találkozhatunk. Azonban talán a legfontosabb pont, hogy egy kreatív ügynökség képes a társadalmat formálni a kommunikációján keresztül: „Ha egy kommunikációs ügynökségnek dolgozol, hatalmad van, amely nagy felelősséggel jár. Hiszen te is alakítod, hogy mit lát a társadalom, formálod a véleményüket.” Balázs kiemelte azt is, hogy sokszor a kezdő kollégák számára nehéz feldolgozni, ha az ötleteiket elvetik. A kreativitás egyfajta művészet, viszont nagyon fontos szempont, hogy a művészetet az ügynökségeknek alkalmazni kell, vagyis lehet bármilyen kiváló is egy elgondolás, ötlet vagy grafika, ha nem illeszkedik megfelelően a brief elvárásaihoz, akkor az valószínűleg nem működőképes. Ilyenkor nagyon fontos, hogy visszajelzést szerezzünk a kollegáinktól, és persze az ügyféltől arra vonatkozóan, hogy miért nem fogadható el a koncepció, ráadásul ügyelnünk kell, hogy a sokszor csak felületes visszajelzésnél kérdezzünk vissza, amíg nem tudjuk, mi a baj. Ennek hiánya demotiváló és a fejlődést gátló tényező lehet a fiatalok előtt.

Marketing Klub Előadás az AulábanMindezek után Balázs megmutatott néhány elkészült munkát, például egy OTP és egy Microsoft kampányt is. Az előadás végén pedig a hallgatók megismerhették, milyen karrierlehetőségeik lehetnek egy ügynökségnél, mire van szükség ahhoz hogy valaki például szövegíróként, grafikusként, account managerként vagy user experience designerként dolgozzon.

Az előadás egészét nagy érdeklődés övezte, megannyi érdekes kérdés hangzott el a témában. A résztvevők igen hasznos és érdekes információkkal gazdagodhattak az este során.

SZTE Marketing Klub csapata


Az SZTE Marketing Klub következő klubestje Anko Reijnders-t, Magyarországon élő holland szakembert látja vendégül, aki a szervezeti piacok marketing kihívásairól fog előadást tartani. A klubest első alkalommal angol nyelven kerül megrendezésre, ami lehetőséget teremt az előadóval és külföldi hallgatókkal a marketing "anyanyelvén" történő beszélgetésre. A következő klubestre való jelentkezéshez az alábbi felületen lehet regisztrálni:
http://www.eco.u-szeged.hu/sztemarketingklub/klubestek

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek