„Ötletek prezentálása”
Csapatok:
- Startupperz Team
- „A” Team
- Dokik
- Névnélküli csapat
A harmadik előadáson a csapatok bemutatták az általuk összegyűjtött ötleteket. Elsőként a Startupperz Team mutatkozott be és a prezentáció során levezették, hogy hogyan szűkítették le a kezdeti 16 ötletet 3-4 ötletre. Ez utóbbiakat rendkívül részletesen és igényesen mutatták be, kiemelve a nehézségeket, s felvázolták az egyes esetekben alkalmazható üzleti modellt. Az „A” Team szintén 3 ötletet választott ki, de még nem született meg a végleges döntés arra vonatkozóan, hogy melyiket valósítják meg a félév során. A „Dokik” csapat három rendkívül izgalmas, bár a kurzus időtartamán és lehetőségein talán kissé túlmutató ötletet vázolt fel, melyek nagyon felkeltették a közönség figyelmét. A negyedik csapat négy ötlete közül első körben egyik sem tartozott a reálisan megvalósítható kategóriába, így következő órára még továbbgondolják.
A megfelelő ötlet kiválasztása során nagyon fontos szem előtt tartani, hogy ha nem értünk ahhoz, ami az ötlet esszenciáját jelenti, akkor nem érdemes belekezdeni, hiszen kulcstevékenységet nem szerencsés kiszervezni, a kulcskompetencia hiánya nem feltétlenül a sikeres megvalósítás irányába hat. Továbbá akkor sem nyugodhatunk meg, ha elkészült a termékünk, hiszen az értékesítés az egyik legnehezebb és legfontosabb feladat. Mielőtt beleugranánk a világmegváltásba az alábbi kérdéseket érdemes átgondolni:
- Ki venné meg a termékemet/szolgáltatásomat?
- Mennyit fizetne érte? (fizetne érte????)
- Hogy érem el őket?
- Ki tudom fejleszteni?
- Van-e már ilyen a piacon? Mennyire telített a piac?