Meghívott előadó: Ónodi-Szabó Ádám (Brewie)
A március második heti előadása igazán hasznosan telt a Vállalkozásfejlesztés mesterszakon tanuló hallgatók számára, ugyanis Ónodi-Szabó Ádámtól megtudhatták mi szükséges egy sikeres crowdfunding (közösségi finanszírozás) kampányhoz.
Ádám startupperként mutatkozott be és a Brewie (http://brewie.org/) kampányáról mesélt a hallgatóknak. A Brewie lehetővé teszi a sörkedvelők számára, hogy otthon egy házi sörfőzőgép segítségével frissen elkészíthessék és csapolhassák kedvenc italukat. A magyar startup alapvetően a házi automata sörfőző gép fejlesztésével és gyártásával foglalkozik és crowdfunding kampányukkal 222.679 $-t gyűjtöttek össze, amelyet többek között termékfejlesztésre és globális piacra jutásra használnak fel.
Ádám két közösségi finanszírozási platformmal is megismertette a hallgatókat:
az Indiegogo-val (https://www.indiegogo.com/) és a Kickstarter-rel (https://www.kickstarter.com/).
Előadásában kitért a kampányban rejlő lehetőségekre és buktatókra, valamint az előkészületek fontosságára. A közösségi finanszírozás az induló, innovatív vállalkozások egyik forrásszerzési lehetősége, azonban jó pár dologra fontos odafigyelni. Ádám jó pár tanáccsal ellátta a hallgatókat arra vonatkozóan, hogy pl.: mikor érdemes a kampányt indítani, meddig tartson, vagy hogy milyen kommunikációt érdemes alkalmazni.
A Brewie kampányának részleteiről itt olvashattok:
https://www.indiegogo.com/projects/brewie-world-s-first-fully-automated-home-brewery
A már megszokottak szerint a kurzuson korábban alakult projektcsapatok az óra 2. felében Ádám tapasztalatait ültették át saját projektjükbe és 1 órájuk volt arra, hogy alapjaiban megtervezzék saját projektjük közösségi finanszírozású kampányát. A csapatoktól 1-1 fő prezentálta pár percben eredményeit, amelyet Ádám szakmai tanácsokkal, ötletekkel egészített ki, végül pontozta a kampánytervezeteket.
A csapatok között a soron következő projektünk a GetTravelled, amely segítséget nyújt mindazoknak, akik utazásaik során más szemszögből kívánják megtekinteni egy város érdekességeit, nevezetességeit, különleges helyeit. Az mobil applikáció segítségével egy - a várost jól ismerő - helyi „kalauz” segítséget nyújt az odalátogató turistának. A csapat számára fontos az egyediség és az élmény alapú városnézés, amelyben projektjük igazi értéke rejlik.