Bezár
Gazdálkodástudományi PhD Program

Gazdálkodástudományi PhD Program

2024. március 11.
5 perc

A Gazdálkodástudományi PhD Program célja, hogy segítséget nyújtson a doktoranduszoknak fokozatot szerezni a gazdálkodás és szervezéstudományok tanulmányozásával. A program fő fókuszai a menedzsment, a szervezeti viselkedések valamint a fogyasztói magatartás kutatás és a viselkedés-gazdaságtan kérdésköreire irányulnak.
A Gazdálkodástudományi PhD Program a Közgazdaságtudományi Doktori Iskola specializációja. A kutatási tevékenység során a hallgatók az első szemeszterben választanak specializációt. A képzési program keretében a hallgatók az első évet követően tudnak specializációt választani. Az első év valamennyi specializáció esetében megegyezik.


Azoknak javasoljuk a programot, akik:
- a vállalatgazdaságtan egyes területeinek kutatójává szeretnének válni
- elmélyült ismeretekre szeretnének szert tenni a szervezetek működését illetően
- érdeklődnek a viselkedésgazdaságtani illetve a fogyasztói döntések feltárását célzó kvalitatív és kvantitatív kutatási módszertanik iránt


A Gazdaságtudományi Program tartalmaz:
- szervezetek viselkedését, működését, döntéshozatalát áttekintő ismereteket;
- szervezeti és fogyasztói döntéshozatal kvantitatív és kvalitatív vizsgálatát célzó módszertani ismereteket;
- viselkedés-gazdaságtani illetve fogyasztás-elméleti ismeretköröket;
- a termékek, szolgáltatások menedzselési megközelítéseit

A Gazdálkodástudományi PhD Program tartalma
- A képzésben résztvevő hallgatónak a négy év során kreditet kell teljesíteniük:
- • kurzusok teljesítése (min. 90 kreditpont)
- • kutatási tevékenység végzése (112 kreditpont)
- • tudományos közleményeket publikálása (min. 10 kredit a program során, legalább 60 pont a sikeres szakdolgozatvédésért).
- • Félévenként legalább 20, legfeljebb 45 kreditpont teljesítése szükséges.
- • A 4. félév végére az elméleti tárgyakból (beleértve az összes kötelező tantárgyat is) 90 kreditpontot kell teljesíteni.
- • A képzési program végére 240 kreditpontot kell teljesíteni.


 

 

Tárgy

Kredit

Félév

Elméleti tárgyak
(90-102 kredit)

Közös kötelező tárgyak
(54 kredit)

Mikroökonómia

6

1. félév

Kutatásmódszertan alapjai

6

1. félév

Bevezetés a kvantitatív kutatásba

6

1. félév

Tudománykommunikáció

6

1. félév

A közgazdaságtudomány filozófiája

6

2. félév

Makroökonómia

6

2. félév

Többváltozós statisztika

6

2. félév

Bevezetés a kvalitatív kutatásba

6

2. félév

Publikációs szeminárium

6

3. félév

 

Szolgálatatásmenedzsment

6

1. félév

Program specifikus tárgyak (30 kredit)

Viselkedés-gazdaságtan

6

3. félév

Fogyasztáselmélet

6

3. félév

Kvantitatív döntési módszerek

6

4. félév

Menedzsment

6

4. félév

Választható tárgyak *
(6-18 kredit)

Mathematical Practicality

3

6-18 kredit az 1-4. félévben

Common policies

3

Tudománymenedzsment I.

3

Competitiveness in the EU

3

Gazdaságszociológia

3

Science with Societal Impact

3

Marketingkutatás

3

Térségek Gazdaság- és vállalkozásfejlesztése

3

Regionális és városgazdaságtan

3

Új intézményi közgazdaságtan

3

Modern monetary theory and praxis

3

Advanced Qualitative Research

3

Individual Egyéni kutatómunka
(112 kredit)

Kutatói fórum

Kutatói forumon való előadás

72

Minden szemeszterben kötelező

Kutató-műhely

Gazdálkodástudományi kutatóműhely munkában való részvétel

40

5. és 8. szemeszter között kötelező

Publikáció
(10-60 kredit)

A 8. szemeszter végéig minimum 10 kredit, a nyilvános védésig minimum 60 kredit

Oktatás
(0-32 kredit)

Választható, minden szemeszterben


Minden félév során legalább 20, legfeljebb 45 kreditpontot kell teljesíteni. A 4. félév végére az elméleti tantárgyakból (beleértve az összes kötelező tantárgyat) 90 kreditpontot kell teljesíteni. A képzési program végére 240 kreditpontot kell teljesíteni.


Kollégák
Az Gazdálkodástudományi Doktori Program program-specifikus kurzusait, valamint a kapcsolódó kutatási témák felügyeletét és koordinálását elsősorban a Gazdaságtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézetének munkatársai és meghívott előadóink végzik.


 Vilmanyi Marton

Vilmányi Márton, egyetemi docens

Kutatási fókuszom a kapcsolatmarketing, kapcsolatmenedzsment területeire irányul, különös tekintettel a kapcsolati teljesítmény, a kapcsolati képesség, és a technológiai változás kérdéseire. Elsősorban kvalitatív kutatási módszerekkel vizsgálom a vállalatok más szervezetekkel interakcióban formálódó működési területeinek változási mechanizmusait.

Kulcsszavak: Interakció, erőforrás interakció, kapcsolati teljesítmény, kapcsolati képesség

Kurzusok:

menedzsment

Hamori_Balazs

Hámori Balázs, egyetemi tanár

Kutatási fókuszterületem az Új Intézményi Közgazdaságtan: szabályozások, normák, gazdasági rendszerek; Viselkedés-gazdaságtan: gazdasági és üzleti szereplők viselkedési mintázatai; Tudás/információs gazdaságtan: az egyén mint gazdasági szereplő; Összehasonlító közgazdaságtan: rendszerek és intézmények

Kulcsszavak: szabályozás, norma, racionalitás, érzelmek, tudás, információ, innováció, gazdasági rendszerek

Kurzusok:

Új intézményi közgazdaságtan,

Viselkedés-gazdaságtan

Hetesi_Erzsebet

Hetesi Erzsébet, professzor

Kutatási területeim a marketinghez kapcsolódóan több témát érintenek, de a fókuszban az elégedettség, a lojalitás és a felelős marketing kérdései állnak. Ezen belül érdeklődésem a felsőoktatási marketing, a hallgatói elégedettség dimenzióinak vizsgálata, a fogyasztás gazdaságszociológiai megközelítései, a digitalizáció és a társadalmi felelősség kérdéseire irányul, így e területeken igyekszem elsősorban primer kutatásokat végezni.

Kulcsszavak: elégedettség, lojalitás, felsőoktatás, fogyasztásszociológia, digitalizáció, etikus marketing

Kurzusok:

Bevezetés a kvalitatív kutatásokba

Szolgáltatásmenedzsment

Marketingkutatás

Gazdaságszociológia

Keri_Anita

Kéri Anita, adjunktus

Kutatási tématerületem a felsőoktatás nemzetköziesedése, hiszen kutatásaim többsége nemzetközi hallgatói motivációk, elvárások, elégedettség és lojalitás témakörben készült. Tágabb kontextusban a nemzetközi hallgatói mobilitással is foglalkozom, mely mikro szinten kiegészül a hallgatói szolgáltatásokkal, szolgáltatásminőséggel és hallgatói közösségek témaköreivel. Ezen felül az oktatási és tanulási módszertanokat is kíváncsian vetem vizsgálat alá.

Kulcsszavak: nemzetköziesedés, felsőoktatás, szolgáltatásminőség, nemzetközi hallgatók

Kurzusok:

Szolgáltatásmenedzsment

 Pronay Szabolcs

Prónay Szabolcs, egyetemi docens

Kutatásaim a fogyasztói magatartásra, különösen a fogyasztók döntéshozatali mechanizmusaira, a márkákhoz való viszonyukra és az innovációkkal (különösen az autonóm járművekkel) kapcsolatos attitűdjükre koncentrálódnak.

Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, innováció adaptáció, márkahűség, márkaválasztás.

Kurzusok:

Fogyasztáselmélet

Kovacs Peter

Kovács Péter, egyetemi docens

Kutatási területeim a többváltozós statisztikai elemzési módszertan fejlesztése és alkalmazása , a pénzügyi tudatosság vizsgálata és fejlesztése, a statisztikai jártasság és statisztikai oktatásmódszertan fejlesztése.

Kulcsszavak: többváltozós statisztika, PLS-SEM, statisztikai jártasság, pénzügyi tudatosság

Kurzusok:

Bevezetés a kvantitatív kutatásba

Többváltozós statisztika

Kvantitatív döntési módszerek




Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek