Új arculatot kapott a 10 éves SZTE Marketing Klub

A logóról és a kulisszatitkokról bővebben olvashat az alábbi cikkben.

A Klub elmúlt egy évtizedes fennállása során a klubtagok több logót is készítettek a hallgatói szervezet számára, amelyek általában Szegedhez, az „MK” kezdőbetűkhöz vagy a „szem” motívumhoz voltak köthetők. 2017-ben elkészült az új arculat, amelynek megtervezésében jelentős szerepe volt a kar egyik tehetséges, művészi vénával megáldott hallgatójának, Zalányi Tamásnak.

Marketing klub vonalrajzA logónak, amelynek központi elemként kell dominálnia és tükröznie a szervezet értékeit, identitását, minden szervezet életében meghatározó szerepe van. Az SZTE Marketing Klub esetében a logóval és arculattal kapcsolatos elvárások hatványozottan jelennek meg, hiszen egy alapvetően marketing és kommunikáció téma köré szerveződő hallgatói közösségtől elvárható, hogy arculati szempontból a trendeknek megfelelő, és a célcsoport ízlésvilágához illeszkedő arculattal rendelkezzen. A klub fennállása során több logó is napvilágot látott, azonban a logókkal kapcsolatos trendek változásával egyre inkább érezte minden klubtag, hogy itt az ideje váltani, valami modernebbre, dinamikusabbra és letisztultabbra cserélni a korábbi arculatot. Az alábbiakban Zalányi Tamás, az SZTE-GTK kereskedelem és marketing alapszakos hallgatója számol be a logótervezéssel kapcsolatos kulisszatitkokról:

Régóta foglalkozom grafikával hobbiként, így nagyon örültem, hogy most egy szakmai projektben vehettem részt. A logó megtervezésénél próbáltam a mai trendeknek megfelelő formákat használni, de emellett arra is ügyeltem, hogy ne legyen túl „divatos”, és ne legyen 1-2 éven belül elavult a logó. A lekerekített formák eléggé időtállók, és lehetővé tették, hogy a „k” betűben megjelenjen a Marketing Klub tevékenységének három fő ága, a klubestek, a kirándulások és a közösségi, nem feltétlen szakmai programok, például szakestek. A három fő tevékenységhez három szín is társult, a világoskék, a sötétlila és a világoszöld, így a logó más-más színt vehet fel a különböző rendezvények meghirdetésénél.

A logó hosszas tervezés és munka után jött létre, 2015 novemberében született meg a gondolat, hogy új logót kapjon a Klub. Több tervet is készítettünk, azonban csak a 2016-os év végén született meg az a koncepció, ami alapján a végleges terv is elkészült. A tervezés során volt olyan változat, ahol inkább a klub tevékenységei és azok színei domináltak, de néhány egyeztetés után úgy döntöttünk, hogy ez nem lenne megfelelő, és ezután jött az ötlet, hogy a Marketing Klub kezdőbetűi is jelenjenek meg a logóban.

Az „mk”-s megoldásba mindenképpen szerettem volna egy kis kreativitást csempészni. Emiatt lett az „m” betű folytatása a „k”. Eleinte szögletesebb betűtípussokkal dolgoztam, ezután rajzoltam több, saját betűtípusos változatot, majd elkészítettem a végleges tervet, amiben a „k” betű mellett 3 kör jelenik meg, így lehetőséget adva a Klub tevékenységeinek kihangsúlyozására a „fő logóban”.

A logó megtervezésének teljes folyamatát élveztem, jó volt együtt dolgozni a klubtagokkal és szervező oktatókkal. Habár ez volt az első komoly logótervezési munkám, előtte is foglalkoztatott a grafikusi szakma ezen területe. Korábbi munkáim során inkább prezentációk grafikai megjelenésén dolgoztam, ezen kívül terveztem már háttérképeket, illetve több Facebook oldalnak szerkesztettem borító- és profilképet. Fél évig dolgoztam az Euro-Atlantic Diplomacy Society-nél grafikus gyakornokként, ahol újságszerkesztéssel, logótervezéssel, arculati tervezéssel és kivitelezéssel foglalkoztam. Az egyszerűbb grafikai feladatok elvégzése manapság egy marketinges számára az elengedhetetlen elvárások közé tartozik, és a közeljövőben marketing szakemberként szeretném ezen grafikusi tapasztalatokat is kamatoztatni.

Az SZTE Marketing Klub megújult logója:

SZTE Marketing Klub

A logó megjelenése különböző programokon:

SZTE Marketing Klub - Klubest
SZTE Marketing Klub - Szakest
SZTE Marketing Klub - Kirándulás

Ahogy az a fenti logókon is látható, az új arculat lehetőséget biztosít arra, hogy különböző típusú programokon eltérő színt használjon a klub a kommunikáció során. Ennek a célja elsősorban az, hogy a célközönség számára a színvilággal is ki lehessen fejezni, hogy milyen típusú rendezvényekre számíthatnak. Az elmúlt egy évtizedben közel 50-60 klubestet szervezett az SZTE Marketing Klub, amelyek központi színe az arculatváltást követően a világoskék lett. A színválasztás célja a „smart” értékek, valamint a szakemberek és hallgatók közötti tudás- és tapasztalatcsere szimbolizálása volt, aminek a világoskék szín – amellett, hogy nagyon fiatalos is – megfelel. Mivel a klubtagok azt tapasztalták a közönség körében, hogy a „szakestek” és „klubestek” kifejezések nem különülnek el – egymás szinonimáiként használják –, ezért a szakestek számára egy másik, egyfajta bordó és lila keverékéből kialakult a szakestek és különböző esti programok számára dedikált szín. Ezeken a programokon elsősorban a hallgatók vesznek részt, és bár nem feltétlenül oktatási intézményben rendezik meg, a közösségépítést mégis nagymértékben elősegítik.

Szükségesnek éreztük egy harmadik szín meghatározását is, amelynek célja az évente megrendezendő marketing kirándulás arculati elkülönítése volt. Ennek oka, hogy a kirándulás egy központi elemet tölt be a klub életében, amely nem sorolható be a klubestek, sem pedig a szakestek fogalmi keretei közé. Időtartamát tekintve is többnapos kirándulásokról beszélhetünk, ahol mind a szakmai programok, mind pedig az esti programok meghatározóak. Emiatt a világoszöld színnel célunk hangsúlyozni egyrészt az előző két logóban megjelenő értékeket, másrészt a mobilitást, ami a kirándulás jellegéből fakad. A kirándulások során nemcsak vállalatokat látogatunk meg, hanem az adott várost és környezetet is megismerjük, így a zöld szín még a természet és környezet megismerésére is utal.

Ha az elmúlt 10 évre visszatekintünk, akkor abban biztosak lehetünk, hogy a következő évtizedekben is változni fog a klub arculata. Ez természetes, hiszen minden szervezet arculatának alkalmazkodnia kell az aktuális trendekhez. Ugyanakkor bízunk benne, hogy az új arculatot a Klub közönsége pozitívan értékeli, a klubtagok is jobban azonosulni tudnak vele és megfelelően képviseli majd a szegedi marketinges hallgatók értékeit.

Amennyiben szeretnél értesülni az általunk szervezett eseményekről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre és kövess minket Facebook-on! ☺

Az SZTE Marketing Klub csapata

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Az International Statistical Literacy Project Statisztikai Poszter készítő Verseny eredményhirdetése a GTK-n

Események

Rendezvénynaptár *