Bezár

SZTE GTK Hírarchívum

„Reggel első a kávé” – Marketinges lettem GTK-s diplomával klubest

„Reggel első a kávé” – Marketinges lettem GTK-s diplomával klubest

2016. november 02.
4 perc

Második alkalommal került sor a szemeszterben az SZTE Marketing Klub szervezésben a „Marketinges lettem GTK-s diplomával" című szakestre, amely az első alkalommal is nagy sikert aratott.

A már második alkalommal megrendezett öregdiák-találkozó célja, hogy már marketingesként elhelyezkedett volt GTK-s hallgatóink osszák meg élményeiket, tapasztalataikat, és mutassák be szakterületüket. Az est tehát ideális lehetőség arra, hogy a jelenlegi hallgatók személyesen kérdezhessenek és tájékozódhassanak az előttük álló kihívásokról. Számos online szolgáltatás biztosít lehetőséget pályakezdő fiatalok számára kapcsolataik szakmai bővítésére, de nagy valószínűséggel soha nem lesz semmi sem hatékonyabb, mint egy személyes találkozó. Az este folyamán a kar két volt marketing mesterszakos hallgatója tartott előadást.

Tulkán Tímea jelenleg Trader Célcsoport Vezető a METRO Kereskedelmi Kft.-nél, rövid szakmai önéletrajzát így foglalta össze:

„2013-ban végeztem az SZTE-GTK-n. Alapképzésen kereskedelem és marketing szakos voltam, majd a marketing mesterképzést választottam. Még a mesterképzés ideje alatt jelentkeztem a METRO-hoz marketing gyakornoknak, így a mesterképzés utolsó évében az egyetemi teendőim (még hátralevő kreditek megszerzése, szakdolgozat írás) mellett gyakornokoskodtam is. A sikeres államvizsga után teljes munkaidős állást kaptam a METRO-nál, ahol azóta még egy szintet sikerült feljebb lépnem. A többit személyesen ;)”

Tulkán Tímea„A többit személyesen” rész kapcsán Timi számos történetet osztott meg a jelenlévőkkel az utóbbi 8 évvel kapcsolatosan. Emellett kiemelte, hogy már az egyetem évei alatt is megragadott minden lehetőséget, amelyek hozzájárultak személyes és szakmai fejlődéséhez egyaránt. „Nagyon sokat jelentett a munkakezdés során, hogy statisztika demonstrátor voltam. Meglepő volt számomra, hogy az egyetemen oktatott statisztikai ismeretekkel sok gyakorló szakember nem rendelkezik, viszont számomra nem okozott gondot a különböző kimutatások értelmezése, és azokból a következtetések levonása.” – hangsúlyozta Tímea. A kereskedelmi területen különösen nagy szerepe van a vásárlási adatok gyűjtésének, ami a hozzá hasonló pozícióban dolgozó munkatársaknak szabadon elérhető – „... csak legyen elég időnk és statisztikai ismeretünk, hogy ezt az adathalmazt az általunk felvetett kérdés alapján elemezzük.”

A volt mesterszakos hallgató kiemelte azt is, hogy a kereskedelmi területen az erőviszonyok jelentős átrendeződése figyelhető meg az elmúlt években, amely nagy mértékben köszönhető a diszkontárunázak megjelenésének. Emiatt tovább fokozódik az így is kiélezett verseny a szektorban, így szükségét érzik olyan értékesítési csatornák fejlesztésének és új kommunikációs megoldások alkalmazásának (például Facebook hirdetések a Nosalty-val együttműködésben), amelyekkel korábban nem foglalkoztak.

A klubest második felében Szügyi Tamás, MDO Activation Specialist számolt be az utóbbi egy évéről, melyet a Nestlé Hungária Kft.-nél töltött. Kicsit pontosabban arról, hogy mivel is foglalkozik Tomi:

Szügyi Tamás„Mindennapi feladataim oroszlánrészét az állateledel kategória fejlesztése, eladáshelyi aktiváció és promóciók tervezése/kivitelezése, valamint POS anyagok fejlesztése és gyártatása teszi ki. Természetesen ezekhez szervesen kapcsolódik a hozzám tartozó partnereknél megvalósuló tailor made promóciók hatékonyságának mérése és riportolása.”

Előadása során arról mesélt, hogy tanulmányai és korábbi tapasztalatai, miként járulnak hozzá feladatai hatékony elvégzéséhez. Mivel Tamás a Purina Állateledel Üzletágánál végzi feladatait, így kifogyhatatlan volt a szórakoztatóbbnál szórakoztatóbb szösszenetekből.

Semmi sem bizonyíthatja jobban mindezt, mint az alábbi kép, melyen Révész Balázs, az SZTE Marketing Klub egyik alapítója látható az előadás közben. ;) :)

Révész Balázs

„Reggel első a kávé. Mivel a délelőttök nagy részét a meeting-ek teszik ki, így ez a mindennapok egyik kötelező eleme. És a meetingek után? Szintén kávé :)” Tominak is elég mozgalmas a munkaköre – amikor éppen nem egy megbeszélés résztvevője –, mivel a feladatai közé tartozik a Purina állateledelek BTL eszközökkel való értékesítésösztönzése, így az ötletelés, legyártás és legyártás is a mindennapokat színesítik. „Folyamatosan kell tartanom a kapcsolatot a kiskereskedőkkel, és nagyon sokszor a legextrémebb szituációk fordulnak elő a kihelyezéseinkkel. Előfordult már, hogy egy kihelyezésünkből eltűnt egy LCD monitor, amin a reklámunk futott. Képzelhetetitek, hogy milyen imázst sugároz a márkáról, ha az állvány teljes egészében látszik, és a központi helyen pedig egy üres, fekete lyukat lát a vásárló, ahol a legújabb kampányunknak kellene futnia. Ilyenkor azonnal intézkedni kell, mert én felelek azért, hogy a márka pozitív imázsa megmaradjon.”

A különböző kampányokhoz kapcsolódóan Tominak rendszeresen kell szerveznie fotózást, vagy akár reklámfilm forgatást, amit végül a hagyománso ATL eszközökön lehet megtekinteni, vagy online területen futhatunk bele hirdetéseikbe. Sőt, elmondása szerint kollégáival nemcsak a saját termékeiket kell jól ismerniük, de a versenytársak termékeit is tesztelniük kell fogyasztói szemmel: „Rendszeresen szoktunk vásárolni a versenytársak termékeiből, ilyenkor az irodában felbontjuk a csomagokat és összehasonlítjuk a saját termékeinkkel. Közben feljegyzéseket készítünk és összehasonlítjuk, hogy miben vagyunk jobbak, vagy éppen lemaradva a versenytársakhoz képest.”

SZTE Marketing KlubÖsszességében egy tartalmas, hasznos és egyben kellemes este szem- és fültanúi lehettek azok, akik részt vettek az eseményen. A következő félévben pedig ismét érdekes előadókkal készül az SZTE Marketing Klub, ne maradj le róla.

SZTE Marketing Klub csapata

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek